Allt för Sverige, alla är välkomna som har intresse för stads- och kulturmiljö.

Att leva är att ta ställning.
"Man förstår livet baklänges - men måste leva det framlänges"
Sverige skall utvecklas genom en öppen dialog.

tisdag 15 september 2009

Billiga lån når inte småföretag

E24.se 090906 : Billiga lån når inte småföretag
Citat : "
I torsdags meddelade Riksbanken att bankerna kan låna ytterligare 100 miljarder kronor på ett års löptid med fast ränta. Riksbanken vill med penninginjektionen bidra till att hålla nere räntorna för företag och hushåll.

Ett liknande lån på 100 miljarder kronor i början på juli till räntan 0,45 procent övertecknades kraftigt av storbankerna. Räntan på det nya lånet bestäms i en auktion, men kommer lägst att vara 0,4 procent.

Men för de flesta storbanker betyder de billigare lånen i praktiken ökade vinster rakt ned i fickan."


Detta sker samtidigt när tydligen våra s.k. "bankrådgivare" samtidigt varnar för en ny bostadsbubbla! Vem är det som biviljar bostadslånen, jo dessa s.k. bankrådgivare.
Jag tar mig för pannan!
Dessa s.k. "bankrådgivare" är de som biviljar sig själva BONUSAR! och detta sker med Dina och mina pengar!

Är dessa s.k. "bankrådgivare" att lita på? NEJ !!!!!
Dessa s.k. "bankrådgivare" är kanske SJUKA?

Jag har hört, att det har något med magen att göra.

Det kallas GIRBUKAR!

Tyvärr blir dessa stackare fort imuna, så jag tror läkrvetenskapen står sig slätt.

Det värsta var en kväll, när jag såg Marcus Wallenberg stå och säga i TV, att hans mamma hade också blivit ARG, men när Marcus förklarade för sin mamma så förstod hon!

Jag skulle vilja säga att både Marcus Wallenberg och hans mamma också är ALLVARLIGT SJUKA!
Hur skall man råda bot på detta? Tänk om det varit så enkelt som att byta bank.
_____________
Upprop !
Förändra moralen i Sverige!

Nu har vi har fått nog och vi vill ha rättvisare i Sverige!
Sätt ner foten!


Detta är tänkt, som en tvärpolitisk manifestation, som inte tillhör något block, och där vi alla kan skriva på för att visa ännu större tyngd i vårt förakt hur det går till ibland t.ex.. Näringslivstoppar, Bankdirektörer, Fackpampar, Politiker, som ibland anser sig var värda 50-100 gånger mer än vi andra.

Sprid listan och länkadressen i hela Sverige!

Klicka >> Namnlinsamling för Förändra moralen i Sverige!

Kopiera(Ctrl C) och sänd vidare >>http://www.namnlista.se/forandra-moralen-i-sverige/

Jag som står bakom detta initiativ heter Olle Johansson bor i Kristianstad.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Här kan du kommentera: